دکتر کمال رضایی مشاور تجارت و سرمایه گذاری

قوانین قدرت راهنمایی است برای همه افرادی که تشنه قدرت هستند، میخواهند قدرت را ببینند، داشته باشند و در برابرش مسلح شوند. نداشتن قدرت و کنترل بر افراد و رویدادها تحمل ناپذیر است زیرا حس ناتوانی برای ما عذاب آور است. کسی خواهان قدرت کم نیست، همه بیشترین را میخواهند.در اینجا به بعضی از اصول قدرت اشاره میکنیم که میتوانید با رعایت آنها و گنجاندن آنها در رفتارتان به فردی قدرتمند، با جذبه و جذاب تبدیل شوید.

 

دکتر کمال رضایی

 

قانون ۱: همیشه کمتر از اندازه نیاز سخن بگویید


وقتی بخواهیم دیگران را با حرف هایمان تحت تاثیر قرار دهیم هر اندازه بیشتر بگوییم معمولی تر به نظر میرسیم و کنترل کمتری بر سخنان خود داریم حرف های مهم، بی پایان و رازآلود حتی درباره موضوعی پیش پا افتاده آن موضوع را اصیل و نو نشان می دهد افراد قدرتمند با کم گویی بر دیگران تاثیر می گذارند، زیاده گویی میان حرف ها، حرف های احمقانه را بدنبال دارد. قدرت در بیشتر مواقع بازی ظاهر است و وقتی کمتر از اندازه لازم بگویید از آنچه که هستید قدرتمندتر نمایان میشوید پاسخ کوتاه و سکوت شما آن ها را در وضعیت دفاعی قرار میدهد و آن ها پیش دستی کرده و سکوت شما را با اطلاعات ارزشمند از خود و ضعف هایشان پر میسازند. رضایت لحظه ای گفتن کلام تلخ به بهایی که برایش میپردازید نمی ارزد.

 

دکتر کمال رضایی

 

قانون ۲: اهدافتان را پنهان سازید

اهداف خود را از دیگران مخفی نگه دارید تا گنگ و نامتعادل باشد. اگر در آرزوی قدرت هستید صداقت را کنار بگذارید و چگونگی پنهان ساختن آرزوهایتان را بیاموزید مهارت بر این کار یعنی چیره شدن بر دیگران بیشتر مردم مانند کتابی گشوده هستند احساسات و اهدافشان را بیان میکنند و حرف های نسنجیده بر زبان می آورند و همواره اهداف و آرزوهایشان را آشکار میکنند.

به ۲ دلیل :
۱- صحبت کردن درباره آینده، اهداف و احساسات ساده ولی کنترل زبان و افشا نکردن مسائل سخت است.
۲- بیشتر مردم بر این باورند که با صداقت و روراست بودن قلب دیگران را به دست می آورند ولی بدرستی که گمراه هستند، ناخوانا بودن شما به طور معمول باعث جذب افراد شده و شما را فردی قدرتمند جلوه میدهد.

 

دکتر کمال رضایی

 

قانون ۳با رفتارتان پیروزی را کسب کنید نه با بحث و جدل


اگر فکر میکنید که با بحث و جدل پیروزی های لحظه ای کسب کرده اید باید بدانید پیروزی های بی فایده ای هستند آزردگی و دلگیری ناشی از آن بسیار قوی بوده و از هر تغییری ماندگارتر است. در محدوده قدرت بیاموزید حرکتتان را از تاثیر دراز مدتی که روی دیگران دارید بسنجید. وقتی با کسی بحث میکنیم حتی اگر تمام حق با ما باشد و طرف مقابل هم به آن آگاه باشد چون آن فرد در وضعیت دفاعی قرار گرفته است تمام تلاش خود را برای دفاع از کاری که حتی خود نیز میداند نادرست است به کار میبرد و در نهایت او قانع نخواهد شد چون این کار را شکست میداند مشاجره کنندگان به جایی نمیرسند، مانند الاکلنگی به بالا و پایین میروند، از الاکلنگ پیاده شوید و بدون فشار و لگد زدن، حرف خود را بیان کنید. بگذارید آن ها بالا بمانند و جاذبه به آرامی آن ها را پایین بیاورد.

 

 

دکتر کمال رضایی

 

قانون ۴از آدم های ناراحت و بدشانس دوری کنید
 

در بازی قدرت همنشین های شما اهمیت بیشتری دارند. خطر معاشرت با افراد تاثیرگذار منفی، یعنی هدر دادن زمان و انرژی ارزشمندتان به جرم داشتن چنین هم نشین هایی از چشم اطرافیان نیز می افتید. هرگز خطرات تاثیر منفی را کوچک نشمرید برای افراد منفی، افسوس نخورید و در دام کمک به آن ها گرفتار نشوید، زیرا آنها تغییر نخواهند کرد و این سلامت روانی شماست که به خطر می افتد هرگز با افرادی که نقص هایشان را با شما تقسیم میکنند معاشرت نکنید آن ها باعث عقب ماندگی شما میشوند.تنها روابط مثبت ایجاد کنید و این را به یکی از قانون های زندگیتان تبدیل کنید زیرا بیش از همه درمان های دنیا از آن سود خواهید برد.

 

دکتر کمال رضایی

 

قانون ۵: وقتی تقاضایی دارید آن را طوری مطرح کنید که به نفع دیگران باشد نه از روی قدردانی یا دینی که به شما دارند


وقتی از کسی کمک میخواهید سعی کنید از رفتارهای خوب و کمکی که قبلا به او کرده اید چیزی نگویید، صحبت از گذشت و دیون با تعمید سخن گفتن نه تنها انسان مقابل را مجبور به قدرشناسی از شما نمیکند بلکه مانند باری اضافه آن را از خود دور میسازید اگر برای قانع کردن دوستی برای کمک، از خدمات و دین های گذشته که در حق او انجام داده اید صحبت کنید در اصل از گذشته حرف زده ایم و در مقابل اگر به آن دوست از منفعت های این کمک که برای او دارد هر چند ناچیز صحبت کنیم در اصل از آینده حرف زده ایم و انسان باهوش بین گذشته و آینده، آینده را انتخاب میکند نفع شخص اهرمی است که مردم را به حرکت درمی آورد اگر به آنها نشان دهید که پاسخ مثبت به خواسته ی شما سودمند است دیوار دفاعی آنها فرو میریزد ریسمان لطف و قدردانی فرسوده است و با کوچکترین حرکتی پاره میشود از آن به عنوان بند نجات استفاده نکنید در عوض ریسمان منابع دو سویه از الیاف زیادی بافته شده است و به سادگی از بین نمیرود و سالیان زیادی به شما خدمت میکند. 

 

دکتر کمال رضایی

 

قانون ۶: برای احترام و نیک نامی و قدرتمندی غایب شوید


رواج زیادی باعث کاهش قیمت است هرچقدر بیشتر دیده شوید و بیشتر از شما بشنوند برایشان عادی میشوید در آغاز یک رابطه باید حضورتان واضح و پیوسته باشد و اگر خیلی زود غایب شوید ممکن است وجوتان فراموش شود ارائه ندادن دلیل برای غیبت هایتان هیجان انگیزتر است هر چیز در دنیا به حضور و غیبت بستگی دارد، یک حضور قدرتمند قدرت و توجه را به سوی شما جلب میکند و درخشان تر از اطرافیان نمایان خواهد شد . اما حضور بی اندازه تاثیر وارونه دارد، یعنی هر اندازه بیشتر دیده شوید و از شما بشنوند ارزهایتان کم میشود و به عادت تبدیل میشوید زمانی که اجازه دهید با شما مانند دیگران رفتار کنند و به اندازه دیگران باشید بسیار دیر شده است، آنها شما را بلعیده و هضم میکنند

 

دکتر کمال رضایی

 

قانون ۷درباره هیچکس قاطعانه نظر ندهید


فردی که همیشه با شتاب زدگی از دیگران طرفداری میکند غافل است. هرگز طرف کسی را نگیرید فقط خودتان باشید درباره هیچکس قاطعانه نظر ندهید تا از سوی همه خواسته شوید اگر دیگران فکر کنند آنطور که میخواهند شما را در اختیار دارند دیگر هیچ قدرتی روی آن ها نخواهید داشت خواستن مانند ویروس است اگر بفهمیم فردی از سوی دیگران خواسته میشود ما هم علاقه مند به خواستن وی میشویم
افرادی که شتاب زده از دیگران پشتیبانی میکنند رفته رفته احترام اندکی نصیبشان میشود زیرا به آسانی میتوان از کمک آنها برخوردار شد اجازه ندهید دیگران شما را وارد دعوا و بگومگوهای بی ارزش خود سازند شما عقب بایستید و منتظر بمانید دو طرف دعوا خسته شوند و بعد با پیشنهاد و میانجی گری قدرت کسب کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی