دکتر کمال رضایی مشاور تجارت و سرمایه گذاری

دکتر کمال رضایی

 

۱۰ روش ارزان و جالب برای جذب مشتریان بیشتر به مشاغل شما

 

1 - تبلیغات کلامی را بشدت جدی بگیرید

این قطعاً قدیمی ترین شکل بازاریابی و تبلیغات است که از زمان شروع جهان توسط مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه ممکن است نتایجی کندتر از رادیو یا تلویزیون را به همراه داشته باشد ، اما هنوز هم بسیار خوب کار می کند. از آنجا که مردم به طور فزاینده ای نسبت به تبلیغاتی که شما برای آن هزینه زیادی میپردازید مشکوک می شوند ، قطعا تبلیغات دهان به دهان یکی از معتبرترین روش های امروز دنیا است. هنگامی که مشتریان شما از یک محصول یا خدمات راضی و خوشحال هستند ، یک تمایل طبیعی انسانی در آنها وجود دارد که به احتمال زیاد آنها این تجربه را با افراد در حلقه اعتماد و تأثیر خود به اشتراک میگذارند. حلقه اعتماد آنها شامل خانواده ، دوستان ، همکاران ، همسایگان و بعضی اوقات حتی غریبه ها میشود. مشتری رضایت بخش یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی است که یک تجارت می تواند داشته باشد.
مشتریان راضی تبدیل به سربازان و طرفداران تجارت شما می شوند. لفظ دهان آنقدر مؤثر و قدرتمند است که بسیاری از مشاغل موفق صرفاً برای تبلیغ و بازاریابی محصولات و خدمات خود به این روش متکی هستند. مشاغل بازاریابی شبکه ای مثال خوبی است. بنابراین ، دقیقاً چگونه تجارت شما می تواند ارتشی از مشتریان پرشور را ایجاد کند که از تبلیغات لفظی مشتریان به نفع شما استفاده کنند؟
خوب ، من چند ایده دارم…. اولین و مهمترین مرحله فروش کالایی یا خدماتی است که در واقع کار می کند و ارزش زیادی را برای هر کسی که از آنها استفاده می کند فراهم می کند. اگر محصول یا خدمات به قول خود عمل کند و بیشتر از آنچه می گوید انجام دهد برنده است. بیشتر افراد برای حل یک مشکل یا برآورده کردن یک نیاز ، محصولات یا خدمات خریداری می کنند. هیچ چیز مشتری را شادتر و رضایت بخش تر از دریافت محصولی نمی کند که باعث می شود یک مشکل بسیار چالش برانگیز از بین برود. آنها نام شما را از قله کوهستان فریاد می زنند.

 

2 – "رایگان " مانند جادو کار می کند

همه عاشق چیزهای رایگان هستند با رایگان دادن برخی از محصولات و خدمات خود ، سه کار بسیار مثبت و جالب برای تجارت کوچک شما انجام می شود:
اول این امکان را به افراد ناشناخته می دهد که شما رابشناسند
دوم این شانس را به شما می دهد تا ارزش محصول یا خدمات خود را اثبات کرده و نشان دهید که واقعاً کار می کند
سوم این روش به مشتریان آینده خود راهی بدون ریسک می دهد تا محصولات یا خدمات خود را بدون صرف هزینه صرف کنند. و اگر مشتریان در محصولات یا خدمات شما ارزش پیدا کنند ، آنها مایل به پرداخت هزینه برای آن خواهند بود. بیایید بگوییم جورج می خواهد یک آرایشگاه را در همسایگی خود شروع کند و او به دنبال یک روش ساده ، ارزان و موثر برای تبلیغ و شروع فعالیت تجاری جدید خود است. او تصمیم می گیرد تا جلوی آرایشگاه خود علامتی بگذارد که در آن آمده است: “کوتاه کردن مو. فقط ۲۰ نفر اول “. این مانند نشانه ای است که قطعاً توجه بسیاری را به خود جلب می کند ، درست است؟
این قدرت رایگان است. هرکسی که به دنبال یک مدل موی رایگان به فروشگاه خود می رود و عاشق این سرویس است ، با خوشحالی می تواند دفعه دیگر مبلغی را بپردازد تا هزینه آن را بپردازد و به دوستان ، همکاران و همسایگانش درباره آرایشگاه جدید “ویژه” در کنار جاده می گوید.
اکثر مردم برای کلمه “رایگان” ضعف دارند. در ذهن آنها فرصتی دیگر برای لذت بردن یا استفاده از چیزی بدون هزینه کردن است. مشتریان عاشق “رایگان” هستند زیرا چیزی برای از دست دادن ندارند. آنها فقط می نشینند ، آرامش می گیرند و از خدمات یا محصول بدون هیچ خطری لذت می برند. با ترغیب آنها به مشاغل خود ، به آنها فرصتی می دهید تا اگر درب تجارت خود را باز نکردید ،با این کار آنها چیزی را ببینند که کاملاً پنهان از آنها بود. با این حال ، شما باید مطمئن باشید که محتوای رایگان برای همیشه دوام نخواهد داشت. از ابتدا ، تعداد افرادی را که از مطالب رایگان لذت می برند یا چند روز از تبلیغ استفاده کنید ، تعیین کنید. همه افراد نباید چیزهای رایگان دریافت کنند. این عنصر کمیابی است که آن را بسیار جذاب می کند.

 

 ۳ – تخفیف و معاملات ارائه دهید

مشتریان غالباً تخفیف ها و معاملات را به عنوان فرصتی عظیم برای صرفه جویی در هزینه و لذت بردن از یک محصول یا خدمات در کل بسیار غنیمت می دانند.!در حقیقت ، تخفیف ها و معاملات معمولاً مشتریان را تحت تأثیر قرار می دهد تا محصولات یا خدمات بیشتری را از آنچه که در ابتدا برنامه ریزی شده بودند خریداری کنند. آنها دوست دارند “فرصت را بدست آورند” زیرا ممکن است همین محصولات فردا چندان ارزان نباشند. ارائه معاملات و تخفیف ها نیز راهی قدرتمند برای تبلیغ برند شما است.

 

 ۴ – مسابقه را شروع کنید

همه دوست دارند برنده شوند. این فقط مربوط به جایزه ای نیست که اعمال می کنید ، این هیجان خوش شانس بودن و رقابت با افراد دیگر است
بعنوان مثال که شما در تجارت عروسی هستید و لباس های عروسی ، لوازم جانبی عروس و سایر موارد را به جوانانی که قصد عروسی را دارند می فروشید.
بیایید همچنین بگوییم که شما یک مسابقه جالب را شروع می کنید و جوایز شامل یک لباس عروسی طراح یا یک سفر ماه عسل کاملاً حمایت شده به یک تفریحگاه محلی است. برای شرکت در این مسابقه ، همه زوج ها باید این کار را انجام دهند ، ارسال شعری عاشقانه در مورد چگونگی دیدار با یکدیگر.

 

۵ – آیا هنوز وب سایت دارید؟

محض احتیاط بگویم. اطمینان حاصل کنید که می توانید جایزه (هایی) را که قصد دارید اهدا کنید ، به راحتی بپردازید. بودجه معقولی تهیه کنید و به آن بچسبید. منطقی نیست اگر پولی که از فروش محصولات خود در طول مسابقه کسب می کنید نمی تواند هزینه اجرای آن را تأمین کند. بله حق با شماست. مشاغل به وب سایت های زیادی نیز احتیاج دارند ، حتی اگر فقط یک صفحه واحد داشته باشد.
در نتیجه تأثیر بسیار زیاد اینترنت ، دنیای ما اکنون بیش از گذشته با هم ارتباط دارد. امروزه اکثر مردم وقتی می خواهند محصول یا خدمات پیدا کنند ، از اینترنت استفاده می کنند. بیایید بگوییم که شما یک کار کوچک لباسشویی و تمیز کردن در Tema (یک شهر کوچک در غنا) اداره می کنید. آیا هنگامی که مشتری ناامید Google را برای “مشاغل لباسشویی در تم” جستجو کند ، کسب و کار شما در بین نتایج جستجو قرار می گیرد؟ داشتن وب سایت شخصی شما دیگر لوکسی نیست که فقط شرکت های بزرگ از آن لذت می برند. اینترنت اکنون این امکان را برای همه فراهم کرده است که می توانند از این فرصت استفاده کنند. مهمتر از همه ، باید اطلاعات مخاطب خود را (آدرس فیزیکی ، تلفن و ایمیل) درج کنید. یک وب سایت مانند بیلبورد تبلیغاتی یا روزنامه شماست. کسب و کار خود را در اینترنت نشان دهید. این اغلب هزینه ای ندارد و برای شما سود زیادی خواهد داشت.

 

 

۶ – در فهرست راهنماهای محبوب محلی قرار بگیرید

در قدیم ، مدتها قبل از تلفن های همراه ما ، کتاب های بسیار بزرگ وجود داشت که با عنوان “صفحات زرد” شناخته می شدند. هر شخص و مشاغل معمولاً شماره های تلفن خود (و بعضی اوقات آدرس ها) را در فهرست های زرد درج می کردند. از آنجا که در آن زمان تعداد تلفن های کمتری وجود داشت (که به عنوان تلفن ثابت شناخته می شود) دریافت اسامی و شماره های همه در یک کتاب آسان بود. امروز با بیش از ۸۰۰ میلیون نفر با تلفن های همراه و نگرانی های مربوط به حریم شخصی ، انجام چنین کاری غیرممکن است.
به لطف اینترنت ، مشاغل شمارا می توان به صورت رایگان در دایرکتوری های محلی ذکر کرد.
هنگامی که یک تجارت کوچک در یک فهرست محلی ثبت می شود ، مردم در سراسر جهان می توانند آن را در نقشه پیدا کرده و اطلاعات تماس آن را مشاهده کنند. بهترین بخش این است که برای ثبت نام در این دایرکتوری ها نیازی به پرداخت هزینه ای ندارید. برخی از مشهورترین آنها در Google Places ، Yahoo Local و Bing Places وجود دارد. همانطور که مشاهده می کنید ، همه این فهرست ها توسط غول های بزرگ جستجوی جهانی اینترنت اداره می شوند. امروز سوار شوید و سریع ادعای مکان خود کنید.

 

 

۷ – آیا شما در رسانه های اجتماعی هستید؟

نحوه جذب مشتری با رسانه های اجتماعی شیوه انجام تجارت در دنیای امروز را تغییر می دهند. اگرچه در حال حاضر چندین سیستم عامل رسانه های اجتماعی در سراسر جهان وجود دارد ، فیس بوک به عنوان بزرگترین جامعه اجتماعی جهان با بیش از ۱٫۱ میلیارد کاربر ثبت شده در سراسر جهان به عنوان بزرگترین جامعه اجتماعی در جهان قرار دارد. این بیش از ۱۵ درصد از کل جمعیت جهان است…. شبکه های محبوب رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک برخی از مکان های برتر هستند که مشتریان بالقوه شما در آن به سر می برند و این احساس کاملی است که شما در فیس بوک نیز ثبت نام کنید. رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر صحبت کردن در مورد شغل شما برای افراد (اعم از مشتری و غیر مشتری) بسیار آسان است. آنها می توانند در مورد محصولات و خدمات شما به اشتراک بگذارند یا صدای شما را منعکس کنند و این به شما امکان می دهد تا به راحتی با آنها درگیر شوید.

 

 

۸ – تبلیغات آنلاین هم راهی موثر است

امروزه افراد بیشتری برای کسب اطلاعات به اینترنت وابسته اند. افراد بیشتری به نسبت تلویزیون تماشا می کنند. افراد بیشتری به جای نسخه های کاغذ ، وب سایت های خبری و مجلات آنلاین را می خوانند. حتی شرکت های بزرگ این تغییر را به رسمیت شناخته اند و اکنون سرمایه گذاری بیشتری در تبلیغات آنلاین نسبت به نمونه های سنتی انجام می دهند. از آنجا که اکنون تعداد بیشتری از مردم وقت بیشتری را در اینترنت می گذرانند چه دلیلی وجود دارد آنها شمارا دنبال نکنند؟ اشکال مختلف تبلیغات آنلاین وجود دارد .
گوگل بزرگترین موتور جستجوی اینترنت است و میلیون ها نفر در سراسر جهان هر روز برای کسب اطلاعات به آن وابسته هستند. این میزان بیش از ۳۰ میلیارد دلار از تبلیغات آنلاین ساخته شده است و پیش بینی می شود این میزان در آینده رشد کند. با بودجه کم روزانه ۱۰ تا ۲۰ دلار در روز ، مشاغل کوچک می توانند هزاران مشتری بالقوه را برای خرید محصولات و خدمات جذب کنند. با این حال ، مهم است که بدانید اگر وب سایت برای شغل خود داشته باشید ، تبلیغات آنلاین بهترین کار را برای تجارت شما انجام می دهد.

 

 

۹– بروشورها را چاپ و توزیع کنید
برای جذب مشتری یک روش ساده اما بسیار مؤثر برای تبلیغ و کسب و کار شما وجود دارد. آنها معمولاً برای مشاغل کوچک که مشتریان را در یک منطقه خاص هدف قرار می دهند (مانند دانشگاهها ، املاک مسکونی ، دفاتر و مناطق صنعتی) بهترین کار را می کنند. برای امتحان کردن این روش تبلیغات ، نیازی به سرمایه گذاری در پروانه بسیار گران قیمت ندارید. اگر بودجه محدودی دارید ، بهتر است بیشتر روی پیامی که می خواهید تحویل دهید تمرکز کنید و نه روی تصاویر ، گرافیک ها یا رنگ ها. در واقع ، شما می توانید با استفاده از هر یک از قالب های رایگان در پاورپوینت روی رایانه خود ، یک نمونه ساده را برای خود طراحی کنید. شما می توانید این آگهی ها را به تنهایی توزیع کنید یا برای همکاری با شما مقداری راهنمایی استخدام کنید. قرار دادن بروشورها بر روی خودروهای پارک شده و درهای ورودی منازل معمولاً به خوبی انجام می شود.
همچنین ممکن است با برخی از علاقه مندان روبرو شوید که ممکن است بخواهند درباره شغل شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و سؤال کنند و با شما تماس بگیرند. این زمان بسیار خوبی خواهد بود تا برخی از تبلیغات دهان به دهان را بر روی مخلوط اعمال کنید.

 

 

۱۰ – در کار داوطلبانه شرکت کنید
 انجام کار داوطلبانه غالباً فرصتی نادیده گرفته شده برای لذت بردن از تبلیغات رایگان است. در کار داوطلبانه در اجتماع ، دانشگاه و …. شرکت کنید. و حامی یک رویداد یا ارائه خدمات خود به صورت رایگان باشید.در اکثر اوقات ، تمام آنچه لازم است ممکن است وقت ، تلاش و تشویق شما باشد. اگر قصد استفاده از این روش تبلیغات را دارید ، به یاد داشته باشید که تمام کمکهای مالی ، حمایت مالی و پشتیبانی به نام شغل شما انجام می شود و نه خود شما.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی